Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Agnostycyzm teistyczny czy kreacjonizm czy jeszcze coś innego?  (Przeczytany 3545 razy)

Blizna

  • Gość
Na podstawie analizy własnego życia w ciągu prawie 6 lat od wyjścia z organizacji mogę podzielić swoje poglądy na kilka etapów.
1. Panika - w co ja teraz mam wierzyć. Praca nad oddzieleniem etyki i moralności ogólnej od kolein wyrytych przez organizację.
2. Agnostycyzm klasyczny - Bóg nie istnieje a może istnieje, "nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem".
3. Stanowcza niechęć do jakiejkolwiek religii zorganizowanej.
4. Zaczynające się układać życie osobiste.
5. Zostanie matką - cud narodzin, cud powstawania nowego życia. "Trochę to zbyt skomplikowane, by było przypadkowe".
6. "Ewidentnie coś nade mną czuwa" - przekonanie o Sile sprawczej, bliżej nieokreślonej, która nagradza mnie osobiście za uczciwość intelektualną i niechęć do życia w jakiejkolwiek indoktrynacji czy kłamstwie.




 


Offline Estera

Odp: Agnostycyzm teistyczny czy kreacjonizm czy jeszcze coś innego?
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Luty, 2017, 17:12 »
    U mnie z Twoich wniosków Blizno ...
    Ma napewno swoje spełnienie Twój punkt nr 3.
    I tak myślę, że skoro u Ciebie, ten wniosek jest aktualny po 6 latach wyjścia z tej sekty ...
    To zapewne u mnie ten proces będzie też długo trwał.

    No i częściowe spełnienie już ma wniosek nr 4, gdzie mi się prostują i klarują różne ścieżki życiowe.
    Zapewne plotkarze zborowi się zastanawiają, jak to jest możliwe? ...
    Że mi tak się dobrze wiedzie, bez zebrań, służby i tej warunkowej miłości braterskiej??
    Warunkowej, choć oni o tym nie wiedzą.
« Ostatnia zmiana: 26 Luty, 2017, 17:14 wysłana przez Estera »
Kim będziesz beze mnie? Zapytał strach. Będę wolna!
PAŚCIE TRZODĘ BOŻĄ - tajny kodeks karny Świadków Jehowy tylko dla starszych.


Offline listonosz

  • Pionier specjalny
  • Wiadomości: 1 281
  • Polubień: 3498