Świadkowie Jehowy - forum dyskusyjne

DYSKUSJE DOKTRYNALNE => BIBLIA - DYSKUSJE..... => Wątek zaczęty przez: Roszada w 23 Październik, 2018, 13:36

Tytuł: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 23 Październik, 2018, 13:36
Towarzystwo Strażnica zajmuje się zwalczaniem równości Syna i Ojca, ale nie o to nam tu chodzi. Te teksty są na ogół znane.

Chciałbym byśmy przywołali takie fragmenty z publikacji, w których organizacja jakby zrównuje te osoby Boże.

Podam pierwszy przykład z nowej Biblii ŚJ z 2018 roku.

Przypis do Rz 10:12:

*** nwt Rzymian 10:12 ***
Gr. Kýrios. W tym kontekście może się odnosić do Boga albo do Jezusa


Chodzi o ten oto tekst:

„Bo nie ma różnicy między Żydem a Grekiem. Nad wszystkimi jest ten sam Pan, szczodry dla wszystkich, którzy Go wzywają.” (Rz 10:12)

Widzimy, że Towarzystwo nie jest pewne o której osobie mowa, a przecież dla nich Bóg to Stwórca, a Jezus to stworzenie.
Czyżby nie można było odróżnić Stwórcy od stworzenia? :-\

Takich niekonsekwencji znanych mi jest kilka. :)
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 23 Październik, 2018, 18:02
Kolejny tekst z Biblii ŚJ z 2018.

Niewinny tekst z 1 Listu Jana:

„Dzięki temu, że stale przestrzegamy jego* przykazań, uświadamiamy sobie, że go poznaliśmy.” (1Jn 2:3)

Przypis:

*** nwt 1 Jana 2:3 ***
* W rozdziałach 2 i 3 niektóre zaimki mogą się odnosić do Jezusa albo do Boga

A więc znów Biblia wymieszała Jezusa i Boga, stworzenie i Stwórcę, tak, że nawet CK nie może odróżnić o kim mowa. :)
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 25 Październik, 2018, 19:22
Tekst:
Hbr 1:10-12 – „Tyś, Panie, na początku założył fundamenty ziemi i dziełem twoich rąk są niebiosa. One zginą, ty zaś będziesz wciąż trwał; i jak szata wierzchnia wszystkie się zestarzeją, a ty je zwiniesz jak okrycie, jak szatę wierzchnią; i zostaną zmienione, ale ty jesteś ten sam, a twoje lata nigdy nie przeminą”.

Psalmista mówi o Bogu, podczas gdy apostoł Paweł zastosował te słowa do Jezusa Chrystusa (Hebr. 1:10, 11)” (Strażnica Rok CVIII [1987] Nr 8 s. 21)

por. „Prowadzenie rozmów na podstawie Pism” 2001 s. 374
"Dlaczego w Hebrajczyków 1:10-12 odniesiono słowa z Psalmu 102:26-28 (Bw, BT) do Syna, chociaż sam pisarz tego psalmu skierował je do Boga?"
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 26 Październik, 2018, 13:37
W poniższym tekście Towarzystwo chlapnęło, że w Rz 10:13 słowa o Bogu z Joela 3:5 przytoczone są „w kontekście odnoszącym się do Syna”:

„Istnieją w Pismach Hebrajskich wersety dotyczące Jehowy, które w »Nowym Testamencie« przytoczono w kontekście odnoszącym się do Syna (Izaj. 40:3 – Mat. 3:3 – Jana 1:23; Joela 3:5 /2:32, Gd/ – Rzym. 10:13; Ps. 45:7, 8 – Hebr. 1:8, 9). Jest to zrozumiałe – gdy się weźmie pod uwagę, że Jezus był najwybitniejszym przedstawicielem Ojca” (Strażnica Rok C [1979] Nr 2 s. 23).

To czemu uczą inaczej? :-\
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 26 Październik, 2018, 17:57
W innej publikacji Towarzystwo Strażnica samo przyznaje, że wiele wypowiedzi o Bogu znajduje wypełnienie w Jezusie:

Czasami tekst Pism Hebrajskich odnosi się do Jehowy, ale spełnia się na Jezusie, gdyż Bóg powierzył mu moc i władzę. Na przykład w Psalmie 34:9 znajdujemy zaproszenie: ‘Skosztujcie i zobaczcie, że dobry jest Pan [Jehowa, NW]’. Piotr odniósł jednak tę wypowiedź do Pana Jezusa Chrystusa, mówiąc: ‘Gdyżeście zakosztowali, iż dobrotliwy jest Pan’ (1 Piotra 2:3). Apostoł podaje tutaj pewną zasadę i wyjaśnia, jak sprawdza się ona również na Jezusie Chrystusie” (Strażnica Nr 9, 1994 s. 30).
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 27 Październik, 2018, 23:12
Może to nie stanowi o równości, ale coś sugeruje:

*** w09 15.2 s. 27  ***
Skoro Jehowa Bóg i Jezus Chrystus całkowicie ufają niewolnikowi, to czy my nie powinniśmy postępować tak samo?

Ale drugi tekst jest bardziej wymowny:

*** rs s. 374 Trójca ***
Odnoszące się wyraźnie do Jehowy fragmenty Pism Hebrajskich, które natchnieni pisarze biblijni zastosowali do Jezusa Chrystusa
Dlaczego wypowiedź z Izajasza 40:3 odniesiono w Jana 1:23 do działalności Jana Chrzciciela przygotowującego drogę Jezusowi Chrystusowi, skoro najwyraźniej chodzi tam o przygotowanie drogi dla Jehowy? Ponieważ Jezus reprezentował swego Ojca. Przyszedł w Jego imieniu i był całkowicie pewien, że Ojciec zawsze jest z nim, bo czynił to, w czym Ojciec ma upodobanie (Jana 5:43; 8:29).

Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Gandalf Szary w 27 Październik, 2018, 23:32
Może to nie stanowi o równości, ale coś sugeruje:

*** w09 15.2 s. 27  ***
Skoro Jehowa Bóg i Jezus Chrystus całkowicie ufają niewolnikowi, to czy my nie powinniśmy postępować tak samo?
[/b][/size]
Przepraszam Roszado za off top ale tekst ten kojarzy mi się z ostrą psychomanipulacją. Wcześniej nie zwróciłbym na to uwagi. Tekst w stylu jaki słyszałem w szkole podstawowej:,,Kto jest twoim idolem i dlaczego Lenin".
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 28 Październik, 2018, 09:07
Masz rację Gandalfie.
No bo jak my szaraczki mamy sprawdzić czy rzeczywiście Jehowa i Jezus ufają w pełni niewolnikowi?
Przecież sam niewolnik pisze, że popełnia błędy. :-\
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: dziewiatka w 28 Październik, 2018, 11:20
Roszada nie pojmujesz nauk świadków .Wobec tego wyciągasz chybione wnioski..Bardzo często zwracasz uwagę nie na wybrany fragment ale na swoją interpretację.
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 28 Październik, 2018, 11:47
Roszada nie pojmujesz nauk świadków .Wobec tego wyciągasz chybione wnioski..Bardzo często zwracasz uwagę nie na wybrany fragment ale na swoją interpretację.
Już ja lepiej pojmuję niż ty, bo wiem jak się kształtowały od początku.
Ty zaś znasz wycinek z kilku lat.

Ja mam takie samo prawo interpretowania jak CK.
Ty wobec tego zinterpretuj.
Zauważyłem, żeś jakiś frustrat. Wszystko negujesz a sam nic nie napiszesz.

Który cytat CK ci się nie podoba?
Mi się wszystkie te podobają. :)

Kolejny ciekawy cytat:

*** ip-1 rozdz. 30 s. 400 „Pocieszajcie mój lud” ***
Izajasz zapowiada przygotowanie drogi dla Jehowy (Izajasza 40:3). Jednakże w Ewangeliach powiązano to proroctwo z działalnością Jana Chrzciciela, który torował drogę Jezusowi Chrystusowi. Natchnieni pisarze Chrześcijańskich Pism Greckich przedstawili to w ten sposób, ponieważ Jezus reprezentował swego Ojca i przyszedł w Jego imieniu (Jana 5:43; 8:29).
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 28 Październik, 2018, 14:51
Kolejne widzimisię CK:

„To prawda, że Psalm 97 – który apostoł niewątpliwie przytoczył w Hebrajczyków 1:6 i odniósł do Chrystusa Jezusa – mówi o kłanianiu się Jehowie Bogu (Ps 97:1, 7)” („Wnikliwe poznawanie Pism” 2006 t. 1, s. 826).

I dziewiatka wmawia mi, że ja nie umiem odczytać co mówi CK i co mówi Biblia.
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Jonatan w 28 Październik, 2018, 15:51
Dz. 22:16, PNŚ:
"Czemu więc zwlekasz? Idź, daj się ochrzcić i wzywaj jego imienia, a zostaniesz oczyszczony ze swoich grzechów’"

Czyjego imienia? 99% ŚJ odpowie że Jehowy

A zatem komentarz niewolnika w89.03.01 s. 12:
"naniasz nalegał na Saula z Tarsu: „Wstań, daj się ochrzcić i zmyj swoje grzechy, wzywając jego [Jezusa] imienia” (Dzieje Apostolskie 22:12-16). Tak więc chrześcijańskie zanurzenie w wodzie nie oczyszcza z grzechów. Nie chrzest umożliwia uzyskanie przebaczenia, ale przelana krew Jezusa i ‛wzywanie jego imienia’".

No i klops  ;) ;)
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 28 Październik, 2018, 19:29
Jonatan, w przeciwieństwie do dziewiatki, wyczuł moje intencje i znalazł super tekst. :)
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 28 Październik, 2018, 20:16
Takie oto słowa CK o słowie Amen:

*** it-1 s. 67 ak. 6 Amen ***
Hebrajskie ʼamán określa Jehowę jako „wiernego Boga” (Pwt 7:9; Iz 49:7), a Jego przypomnienia i obietnice jako „godne zaufania” i „wierne” (Ps 19:7; 89:28, 37). W Chrześcijańskich Pismach Greckich tytuł „Amen” odnosi się do Chrystusa Jezusa, „świadka wiernego i prawdziwego” (Obj 3:14).

Przypomnijmy ten fragment:

„(...)„Do anioła zboru w Laodycei napisz: Tak mówi Amen, świadek, który jest wierny i prawdziwy, początek stworzenia Bożego(...)” (Obj 3:14)

"Amen" oznacza w ST Stwórcę;
"świadek wierny i prawdziwy" oznacza w ST Stwórcę (Jr 42:5);
czy więc "początek stworzenia Bożego" oznacza dla odmiany stworzenie, czy też tego co daje początek stworzeniu czyli Stwórcę?
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 29 Październik, 2018, 10:24
O ile o 1P 2:3 Towarzystwo przyznało (patrz powyżej), że słowa w tym wersecie pochodzą ze ST, to w 1P 3:15 tego nie zrobiono.

1P 3:15 – „Ale w swych sercach uświęcajcie Chrystusa jako Pana” („Pismo Święte w Przekładzie Nowego Świata” 1997).

2018 - „Uznawajcie w swoich sercach, że Chrystus jest Panem i że jest święty. ” (1Pt 3:15)

Biblia Tysiąclecia oddała ten werset następująco: „Pana zaś Chrystusa miejcie w sercach za Świętego”. Wskazała ona, że jest to aluzja do tekstu Iz 8:13, który w Biblii Świadków Jehowy oddany jest bardzo podobnie:

„Jehowa Zastępów – to jego macie uważać za świętego” (Iz 8:13 „Pismo Święte w Przekładzie Nowego Świata” 1997).

2018 - „To Jehowę, Boga Zastępów, macie uważać za świętego.” (Iz 8:13)

Niekonsekwencją Towarzystwa Strażnica jest to, że nie wstawiło imienia Jehowa w tekście 1P 3:15, który jest cytatem ze Starego Testamentu z Iz 8:13 i do którego kieruje nas odsyłacz w każdej greckiej Biblii, prócz przekładu Świadków Jehowy (patrz Novum Testamentum Graece Nestle-Aland, Stuttgart 1979; The Greek New Testament  K. Aland, M. Black, C. M. Martini, B. M. Metzger, A Wikgren, Stuttgart 1985).
Organizacja ta, z powodów doktrynalnych, nie mogła wstawić imienia Jehowa do tekstu 1P 3:15, gdyż by okazało się, że Jezus jest równy swemu Ojcu i nawet może przysługiwać mu imię Jahwe.

Ciekawe, że przy tekście 1P 3:14 Towarzystwo Strażnica robi odsyłacz w swej Biblii do Iz 8:12, a w wersecie następnym, to znaczy w 1P 3:15, nie kieruje nas już do Iz 8:13 (patrz „Pismo Święte w Przekładzie Nowego Świata” 1997).
W roku 2018 taki odsyłacz do Iz 8:12 w 1P 3:14 usunięto!

Jednak przypis do 1P 3:15 w angielskiej Biblii Świadków Jehowy zawiera informację, że 10 tekstów hebrajskich, na które oni się wielokrotnie powołują, ma w tym wersecie imię Jehowa:

“The Christ as Lord,” אABC; TR, “the Lord God”; J7,8,11-14,16,17,24, “Jehovah God.” (New World Translation of the Holy Scriptures – With References 1984).

W związku ze wspomnianą niekonsekwencją Towarzystwa Strażnica popatrzmy, jakie podawało ono zapewnienie:

   „Imię Boże zostało w nim przywrócone we wszystkich cytatach z Pism Hebrajskich, w których ono występuje” („Imię Boże, które pozostanie na zawsze” 1987 s. 27).
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 30 Październik, 2018, 13:11
Takim wyrazem zrównywania majestatu Syna i Ojca było powoływanie się na inne Biblie, cytując je.
Towarzystwo Strażnica wielokrotnie cytowało w swych publikacjach przekłady biblijne, które zawierają słowo „cześć”, a nie „szacunek” (tak jest w Biblii ŚJ):

„Toteż Jezus nawoływał, „aby wszyscy czcili Syna, jak czczą Ojca. Kto nie czci Syna, ten nie czci Ojca, który go posłał” (Jana 5:23, NP)” (Strażnica Rok CV [1984] Nr 14 s. 23).
Patrz też Strażnica Rok C [1979] Nr 12 s. 2; Strażnica Rok XCVI [1975] Nr 14 s. 21 i Nr 24 s. 17.

Choć od połowy lat 50. XX ŚJ nie oddają "czci" Jezusowi, to jednak cytowali Biblie, które to słowo miały.

A może polscy ŚJ wtedy jeszcze nie wiedzieli, że im wolno tylko "szanować" Jezusa a nie czcić? :)
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 30 Październik, 2018, 18:01
Ciekawego odkrycia dokonało Towarzystwo w związku z Hbr 1:6. To samo słowo w tym wersecie co innego oznacza względem Jezusa, a co innego względem Jehowy:

„HOŁD CZY CZEŚĆ
Greckie słowo proskyneo z Listu do Hebrajczyków 1:6 może oznaczać:
1. Składanie z respektem hołdu, jakby ‛oddawanie pokłonu’ Jezusowi jako temu, którego Jehowa Bóg obdarzył zaszczytami i wyniósł do chwały.
2. Oddawanie czci Jehowie Bogu poprzez – czyli za pośrednictwem – Jego naczelnego przedstawiciela, Jego Syna, Jezusa” (Strażnica Rok CIV [1983] Nr 14 s. 3).

Pamiętajmy, że wcześniej, do roku 1970, wyłącznie oznaczało to cześć dla Jezusa:

Hbr 1:6 – But when he again brings his First-born into the inhabited earth, he says: “And let all God’s angels worship him” (New World Translation of the Christian Greek Scriptures 1950; New World Translation of the Holy Scriptures 1970).

   „Lecz gdy znowu wprowadza swego Pierworodnego na zamieszkałą ziemię, mówi: »I niech go wielbią wszyscy aniołowie Boży (...)« (Hebr. 1:4-13, NW)” („Nowe niebiosa i nowa ziemia” 1958 s. 27).

   „A gdy znowu wprowadzi swego Pierworodnego na zamieszkałą ziemię, powie: »I niech go wielbią wszyscy aniołowie Boży« (NW)” (Strażnica Rok XCIV [1973] Nr 17 s. 22 [ang. 15.11 1970 s. 702]).
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 31 Październik, 2018, 10:47
Dziś w Ap 5:12 Towarzystwo pisze o "szacunku" dla Baranka, ale wielokrotnie cytowało ten fragment z innych Biblii czy komentowało go ze słowem "cześć", tak jak o Bogu.

„Jan widzi, jak zwój bierze Baranek, Chrystus. W rozdziale piątym wyjaśniono, że jest on godzien tego zaszczytu. Dlatego powinniśmy przypisywać mu cześć” (Strażnica Rok CIV [1983] Nr 24 s. 7);

„Raz po raz jest potem oddawana cześć Jehowie i Barankowi. – Apok. 5:11,12” (Strażnica Rok XCIX [1978] Nr 3 s. 20);

„W następstwie tego nawet stworzenia niebiańskie obwieściły, że całkowicie zasługuje na przypisaną mu cześć i chwałę. – Apok. 5:11,12” (Strażnica Rok XCVII [1976] Nr 4 s. 6);

„Utożsamienie zwycięskiego »lwa« z Chrystusem Jezusem nie nastręczy nam żadnych trudności, gdyż dalej przedstawiono go również w postaci »Baranka jakby zabitego«, a ponadto na jego cześć śpiewana jest pieśń: »Godzien jesteś wziąć księgę i zdjąć pieczęcie jej, ponieważ zostałeś zabity i odkupiłeś dla Boga krwią swoją ludzi (...), i uczyniłeś z nich dla Boga naszego ród królewski i kapłanów, i będą królować na ziemi« (Obj. 5:6-10)” (Strażnica Rok XCII [1971] Nr 10 s. 10-11);

„Jeżeli zajrzymy do ostatniej księgi Pisma świętego, to jest do Objawienia 5:5-12, stwierdzimy, że jest tam mowa o kimś, do kogo odniesiono określenie: »Lew z pokolenia Judy«, i o którym powiedziano: »Godzien jest ten Baranek zabity wziąć moc i bogactwo, i mądrość i siłę, i cześć i chwałę, i błogosławieństwo«.” (Strażnica Rok XCII [1971] Nr 1 s. 10).
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 31 Październik, 2018, 13:28
Tak samo jak w przypadku Ap 5:12 postępowano odnośnie Ap 5:13 pisząc o "czci" dla Jezusa:

„Apostoł Jan ujrzał w wizji idealne warunki, jakie zapanują pod koniec tysiącletniego królowania Chrystusa. Opisał ją w Objawieniu 5:13 takimi słowami: »Wszelkie stworzenie, które jest w niebie i na ziemi, i pod ziemią, i w morzu, i wszystko, co w nich jest, mówiło: Temu, który siedzi na tronie [to znaczy Jehowie], i Barankowi [Jezusowi Chrystusowi], błogosławieństwo i cześć, i chwała, i moc na wieki wieków« (NP)” (Strażnica Rok CV [1984] Nr 15 s. 13).

Patrz też Strażnica Rok CI [1980] Nr 12 s. 20; Strażnica Rok CIV [1983] Nr 24 s. 7.

Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 31 Październik, 2018, 18:58
Jeśli chodzi o Ap 5:14, to Świadkowie Jehowy raczej nie komentują tego tekstu, gdyż zawiera on niewygodne dla nich słowo „cześć” i to w związku z Chrystusem, a na dodatek ta cześć zestawiona jest z czcią dla Ojca. W jednym z tekstów jednak Świadkowie Jehowy dość ogólnie piszą:

„Jan widzi, jak zwój bierze Baranek, Chrystus. W rozdziale piątym wyjaśniono, że jest on godzien tego zaszczytu. Dlatego powinniśmy przypisywać mu cześć” (Strażnica Rok CIV [1983] Nr 24 s. 7).

Chodzi o słowa z przekładu z 1997 r.:

„„Zasiadającemu na tronie i Barankowi błogosławieństwo i szacunek, i chwała, i potęga na wieki wieków”. A cztery żywe stworzenia mówiły: „Amen!”, starsi zaś upadli i oddali cześć.” (Obj 5:13, 14)
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 01 Listopad, 2018, 09:18
Niby nie powinno się modlić do Jezusa, bo to by oznaczało zrównywanie Go z Bogiem, a jednak padają takie oto słowa:

„Tymczasem Paweł modlił się, żeby Bóg i Chrystus pocieszyli serca Tesaloniczan oraz żeby ‛utwierdzili ich we wszelkim dobrym czynie i słowie’” (Strażnica Nr 2, 1991 s. 23);

Możemy modlić się za nimi zgodnie z zachętą apostoła Pawła: »Sam nasz Pan Jezus Chrystus, jak również Bóg, nasz Ojciec, który nas umiłował, a przez niezasłużoną życzliwość udzielił nam pociechy wiecznej i dobrej nadziei, niech pocieszy wasze serca oraz utwierdzi was we wszelkim dobrym czynie i słowie« (2 Tes. 2:16, 17)” (Strażnica Rok CV [1984] Nr 6 s. 10).

„Jak apostoł Paweł modlił się za swoich współczesnych braci, tak my teraz modlimy się za was: »Niechaj Pan skieruje serca wasze na drogę miłości Bożej i wytrwałości chrześcijańskiej«. – 2 Tes. 3:5, Kow” (Strażnica Rok XCIII [1972] Nr 2 s. 20).

Dlaczego zatem Świadkowie Jehowy nie modlą się do Jezusa?
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 01 Listopad, 2018, 11:27
Towarzystwo mówi, że modlenie się do Jezusa to jakby zrównywanie Go z Bogiem.
Dlatego:

Czy chrześcijanie powinni modlić się do Jezusa Chrystusa? Nie. (...) A zatem pierwsi chrześcijanie modlili się do Boga, nie do Jezusa (Dzieje 4:24, 30; Kol. 1:3)” (Strażnica 15.06 2015 s. 32).

A co piszą gdzie indziej:

„Tak więc razem z Janem żarliwie się modlimy: ‘Amen! Przyjdź, Panie Jezusie’. [Ap 22:20]” („Wspaniały finał Objawienia bliski” 1993 s. 319).
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 01 Listopad, 2018, 19:56
Pierwszy i ostatni

Proszę jak Towarzystwo przyznaje coś, ale i neguje:

*** w09 15.1 s. 30 ***
Co prawda w Księdze Objawienia 22:13 „pierwszym i ostatnim” nazwano właśnie Jehowę — w tym sensie, że przed Nim nikogo nie było i po Nim nikogo nie będzie — to jednak kontekst wypowiedzi z pierwszego rozdziału tej księgi wskazuje, że występujący tam tytuł „Pierwszy i Ostatni” odnosi się do Jezusa. Był on pierwszym człowiekiem zmartwychwstałym jako nieśmiertelna istota duchowa i jednocześnie ostatnim, który został wskrzeszony do takiego życia przez samego Jehowę (Kol. 1:18).

Jehowa innym Pierwszym i ostatnim niż Jezus. :-\
Ten sam tytuł nadawany Stwórcy i stworzeniu. ;)
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 02 Listopad, 2018, 10:29
Ciekawa argumentacja:

*** w12 1.4 s. 5 ***
PYTANIE: Czy Jezus jest Bogiem?
ODPOWIEDŹ: Nie. Jezus nigdy nie uważał się za równego Bogu. Wręcz przeciwnie, wielokrotnie podkreślał, że jest Mu podporządkowany. O Jehowie mówił między innymi: „Bóg mój i „jedyny prawdziwy Bóg” (Mateusza 27:46; Jana 17:3).

W dwóch miejscach słowa te są sprzeczne z Biblią ŚJ, bo Jezus jest też "Bóg mój":

„Tomasz powiedział mu na to: „Mój Pan i mój Bóg!”.” (Jn 20:28)
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 02 Listopad, 2018, 18:53
Prawie przypadkowo Towarzystwo zrównuje Jezusa z Jehową, gdy używa względem nich identycznych tytułów.
Szczególnie miało to miejsce w przeszłości, gdy jeszcze w latach 30. XX w. nazywano Jezusa Alfą i Omegą, czy nawet w latach 50. XX w. gdy nazywano go Stwórcą.

Ale i dziś Towarzystwo nazywa Jezusa, jak Jehowę: Panem, Skałą, Pasterzem, Nauczycielem, Królem itd.
Te tytuły pośrednio zrównują majestat tych osób.
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 03 Listopad, 2018, 10:58
Ja przez skórę czuję, że wcześniej czy później ŚJ powrócą do zwracania się do Jezusa.
Oczywiście nie oznacza to zrównania z Ojcem, ale jednak najdzie ich refleksja.
Myślę, że nie dalej jak za 10 lat. Zauważcie, że wielu exŚJ wraca do pełniejszej wiary w Jezusa (cześć, zawierzenie, modlitwa), co da CK temat do przemyślenia.

Kilka takich tekstów było w publikacjach, które mówiły o zwracaniu się do Jezusa, choć oczywiście czyny za tym nie szły. :-\
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 04 Listopad, 2018, 14:46
Taka próbka obalania równości ze strony Towarzystwa:

„Kiedy na przykład obrońca nauki o trójcy przytoczy Ewangelię według Mateusza 28:18 na dowód tego, że Jezus jest wszechmocny i stąd równy Bogu, możemy – jak to już wypróbowali doświadczeni nauczyciele – pytaniami podsunąć mu inne wnioski. Zapytać możemy mniej więcej tak: Jeżeli Jezusowi według tego samego wersetu została dana wszelka moc, to kto mu ją dał? I jaka była pozycja Jezusa, zanim mu dano wszelką moc? Tym sposobem zwolennikowi Trójcy można udzielić pomocy, by ten fragment Pisma Świętego ujrzał w nowym świetle” (Strażnica Rok CVI [1985] Nr 5 s. 12).

No cóż, jak już "dana", to chyba "dana". To "zanim" coś zmienia dla chwili obecnej? :-\
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Mako w 04 Listopad, 2018, 19:01
Ciekawa argumentacja:

*** w12 1.4 s. 5 ***
PYTANIE: Czy Jezus jest Bogiem?
ODPOWIEDŹ: Nie. Jezus nigdy nie uważał się za równego Bogu. Wręcz przeciwnie, wielokrotnie podkreślał, że jest Mu podporządkowany. O Jehowie mówił między innymi: „Bóg mój i „jedyny prawdziwy Bóg” (Mateusza 27:46; Jana 17:3).

W dwóch miejscach słowa te są sprzeczne z Biblią ŚJ, bo Jezus jest też "Bóg mój":

„Tomasz powiedział mu na to: „Mój Pan i mój Bóg!”.” (Jn 20:28)

Na zebraniu w tygodniu od 5-11 listopada 2018r bedzie  omawiany  werset z Jana 20:28.
Podaje link do materiału źrodłowego :  https://www.jw.org/finder?wtlocale=P&issue=2018-11&pub=mwbr18&srcid=share
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 04 Listopad, 2018, 19:10
Widzę że nic nowego. Przepisali to z innych publikacji. Te teksty są mi znane.
Opisałem kiedyś to w artykule:

Osiem interpretacji słów „Pan mój i Bóg mój” Towarzystwa Strażnica dla zwalczania Bóstwa Chrystusa


http://piotrandryszczak.pl/polemika2aa/osiem-interpretacji-slow-pan-moj-i-bog-moj-towarzystwa-straznica-dla-zwalczania-bostwa-chrystusa.html

Myślałem, że dziewiątą interpretację wymyślili. :)
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 11 Listopad, 2018, 19:57
Kilka razy zdarzyło się Towarzystwu wymienić Jezusa przed Jehowa.
To znaczy "Jezus i Jehowa".
To tak jakby napisali "stworzenie i Stwórca". :-\
Oto wypowiedź z 2019 roku!

*** w19 styczeń s. 23 ***
Jeśli doceniamy to, co zrobili Jezus i Jehowa, oraz rozumiemy, jakie korzyści płyną z tego dla nas i naszych bliskich, nasza nadzieja staje się silniejsza i jesteśmy gotowi odważnie trwać do końca (Hebr. 12:3).

A tu ciekawostka z 2018 r., tekst ang. i polski.
Polski tłumacz przestawił kolejność osób. :)

*** w18 December p. 13  ***
All Christians should strive to show regard for marriage, even as Jesus and Jehovah do.

*** w18 grudzień s. 13  ***
Wszyscy chrześcijanie powinni szanować małżeństwo tak jak Jehowa i Jezus.
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 14 Listopad, 2018, 12:12
Takie oto słowa CK o słowie Amen:

*** it-1 s. 67 ak. 6 Amen ***
Hebrajskie ʼamán określa Jehowę jako „wiernego Boga” (Pwt 7:9; Iz 49:7), a Jego przypomnienia i obietnice jako „godne zaufania” i „wierne” (Ps 19:7; 89:28, 37). W Chrześcijańskich Pismach Greckich tytuł „Amen” odnosi się do Chrystusa Jezusa, „świadka wiernego i prawdziwego” (Obj 3:14).

Przypomnijmy ten fragment:

„(...)„Do anioła zboru w Laodycei napisz: Tak mówi Amen, świadek, który jest wierny i prawdziwy, początek stworzenia Bożego(...)” (Obj 3:14)

"Amen" oznacza w ST Stwórcę;
"świadek wierny i prawdziwy" oznacza w ST Stwórcę (Jr 42:5);
czy więc "początek stworzenia Bożego" oznacza dla odmiany stworzenie, czy też tego co daje początek stworzeniu czyli Stwórcę?
To można pokazać niekonsekwencję Towarzystwa w sprawie określenia "świadek wierny".

Ap 3:14

1997
„„A do anioła zboru w Laodycei napisz: To mówi Amen, świadek wierny i prawdziwy, początek stworzenia Bożego:” (Obj 3:14)

2018
„„Do anioła zboru w Laodycei napisz: Tak mówi Amen, świadek, który jest wierny i prawdziwy, początek stworzenia Bożego:” (Obj 3:14)

Otóż to, że w Bibliach tych nie zrobiono w sprawie "świadka wiernego" odsyłacza do ST, gdzie Jahwe tak został nazwany:

„Oni odparli Jeremiaszowi: „Oby Jehowa był prawdziwym i wiernym świadkiem przeciwko nam, jeśli nie zastosujemy się dokładnie do wskazówek, które Jehowa, twój Bóg, nam przez ciebie przekaże.” (Jer 42:5).

Czyżby to coś za bardzo sugerowało, że Jezus jest tym samym tytułem określony co Bóg? :-\
Tytuł: Odp: Jezus równy Ojcu według Towarzystwa Strażnica
Wiadomość wysłana przez: Roszada w 17 Listopad, 2018, 20:33
Ciekawe że Towarzystwu nie przeszkadza werset:

"Ja i Ojciec stanowimy jedno" (J 10:30)

Przypis:
Lub „pozostajemy w jedności”.

I nie chodzi tu o drugą część zdania, ale tą w której stworzenie mówi o sobie wymieniając siebie przed Stwórcą: Ja i Ojciec.

Można by zmienić w Biblii ŚJ na "Ojciec i ja...". ;)